Asociația Pro Infrastructura, despre vizita ministrului Lucian Bode pe Autostrada Sebeș-Turda: „Doar praf în ochi, o mască pusă în fața incompetenței…”

Ultima vizită a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, pe șantierul Autostrăzii Sebeș-Turda a fost apreciată în cheie publicitară de către reprezentanții Asociației Pro Infrastructura: „doar praf în ochi, o mască pusă în fața incompetenței și a lipsei de asumare”, notează sursa citată. 

Noul ministru liberal al Transporturilor a efectuat vineri, pe traseul său de week-end spre jud. Sălaj, unde își are domiciliul, o vizită „de lucru” pe cele două loturi aflate în execuție ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, fiind însoțit de șeful CNAIR Sorin Scarlat. 

Deși unii reprezentanți ai mass-media locale au reflectat vizita în termenii unui „eveniment”, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura observă într-o notă recentă că „atitudinea noului ministru este similară cu a predecesorului Răzvan Cuc”.

„Oare de ce Aktor și Pizzarotti au un portofoliu de lucrări spectaculoase în alte state, iar în România tărăgănează cu anii bucăți de autostradă relativ simple, ducând la faliment subcontractori locali? Pentru că pot și li se permite. Pentru că sunt imaginea în oglindă a unui stat corupt, prost și iresponsabil, incapabil să gestioneze investiții de miliarde de euro”, observă Asociația Pro Infrastructura. 

La finalul lui noiembrie 2019, Ziar de Cluj semnala nemulțumirea angajaților uneia dintre firmele care execută lucrări pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda și care a subcontractat realizarea terasamentelor de la antreprenorul general, firma Aktor, și care intraseră în grevă din cauza plăților restante și a lipsei materialelor.

CITEȘTE ȘI: Grevă pe Autostrada Sebeș-Turda. Lucrări oprite și zeci de utilaje blocate pe șantier

O situație jenantă, tolerată de către ministrul Transporturilor, Lucian Bode și șeful CNAIR, Sorin Scarlat, care este amintită și de către reprezentanții Asociației Pro Infrastructura în cel mai recent mesaj referitor la ritmul de execuție al lucrărilor pe una dintre cele mai însemnate investiții rutiere din zonă, Autostrada A10 Sebeș-Turda.


Redăm în cele ce urmează observațiile îngrijorătoare realizate de Pro Infrastructura:

„Vineri, 10.01.2020, ministrul Transporturilor Lucian Bode și șeful CNAIR Sorin Scarlat s-au deplasat pe cele două loturi în execuție ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, discutând cu antreprenorii, subcontractorii și furnizorii acestora.

Din păcate, atitudinea noului ministru este similară cu a predecesorului Răzvan Cuc. Conform domnului Bode, statul român este un partener serios care se achită de toate responsabilitățile, plățile sunt la zi, revendicările constructorilor sunt în analiză (de ani de zile) sau nu pot fi plătite din diverse motive legislative. Vinovații par a fi doar antreprenorii care nu lucrează și nu își plătesc subcontractorii.

Am vorbit în repetate rânduri despre incompetența și lipsa de profesionalism din partea statului român care s-au translatat treptat și spre companiile private. Un principiu fundamental în economie este acela că dacă nu ești plătit de client, nu poți munci în parametri normali. Vorbim de diferențe între stadiul fizic și cel financiar ce trebuie plătite de CNAIR pe cele două tronsoane de ordinul zecilor de milioane de lei.

Scuzele CNAIR, că "nu s-au primit toate documentele", că "trebuie o relație mai strânsă cu inginerul", că "decizia DAB din 2017 nu este încă definitivă", că "propunerea de modificare din iunie 2019 încă este în analiză", sunt doar praf în ochi, o mască pusă în fața incompetenței și lipsei de asumare.

Să nu uităm că în 2019, la 5 ani de la debutul lucrărilor, "s-a descoperit" o groapă de gunoi pe o bretea a nodului rutier Alba Iulia Sud pe care abia acum CNAIR anunță că o va soluționa.

Oare de ce Aktor și Pizzarotti au un portofoliu de lucrări spectaculoase în alte state, iar în România tărăgănează cu anii bucăți de autostradă relativ simple, ducând la faliment subcontractori locali? Pentru că pot și li se permite. Pentru că sunt imaginea în oglindă a unui stat corupt, prost și iresponsabil, incapabil să gestioneze investiții de miliarde de euro”, notează sursa citată. 

 

 

 

sursa foto: asociatiaproinfrastructura/facebook

Adauga comentariu