Concluzia tristă a ultimului Bacalaureat: A fost nevoie de 17 miniștri pentru a face praf 12 ani de Educație și Învățământ!

Poză de grup din anul 2007: prichindei, părinți emoționați, învățățători, învățătoare, directori de școală, sobor de preoți și politicieni promițând prezent și, mai ales, un viitor „noii generaţii de boboci” care urmau să intre în malaxorul de 12 ani al învățământului românesc. Erau 230.000 de astfel de „boboci”. 12 ani mai târziu, în 2019, circa 100.000 dintre acești copii aveau visele spulberate şi erau ieşiţi din scriptele „sistemului” de învăţământ. Dintre cei rămași, care au terminat cei 12 ani de învățământ (116.316 copii, mai exact), și-au luat BAC-ul 85.724 copii. Cu o rată de eficienţă de 37,27%, adică cu trei din cinci dintre copiii din 2007 care nu și-au luat Bacalaureatul, putem spune că învăţământul românesc este cu venele despicate pe lung şi nu ajunge la revolver ca să-şi încheie, definitiv, problemele. Generaţia din 2007 este cea care, în 2015, a dat testul PISA prin care s-a descoperit că gradul de analfabetism funcțional în rândul copiilor de 15 ani este de 40%!

Salut, sunt Victor Lungu și vă invit, dincolo de cifrele coafate ale Inspectoratelor şcolare, să privim la rece dimensiunea dezastrului Învățământului românesc, dimensiunea nimicniciei politicienilor noștri, chipul adevăraților trădători de Patrie, cei care, pentru obscure interese personale, au vândut Educația și viitorul unei naţii.

În primul rând, perioada 2007-2019 înseamnă 12 ani în care s-au furat manualele copiilor. 12 ani în care Învăţământul românesc a ţinut-o numai în scandaluri privind lipsa manualelor sau calitatea lor slabă. La care se adaugă lipsa autorizațiilor sanitare sau de funcționare pentru școli, condiții improprii în „şcolile” din mediul rural, lipsa de autorizații de protecție la incendiu, subfinanțare din partea administrației locale și centrale. NICIODATĂ, în acest interval de timp, Educația nu a primit procentul din PIB prevăzut de lege. Unde a fost în tot acest interval de timp “Lupta Împotriva Corupției”? Pe nicăieri.

Datele seci, de pe site-ul edu.ro, ne arată că: la Evaluarea Națională din 2015, din 230.000 de “boboci” s-au înscris 163.407 de elevi, dar au participat la examen doar 158.568, dintre care numai 125.782 de copii au obținut medii peste 5 (deja ne lipsesc 31% din generația anului 2007). La admiterea la liceu din același an, potrivit comunicatelor oficiale, din 128.685 de elevi care au completat fişele de înscriere, în prima etapă au fost repartizați computerizat la liceu 124.805 elevi şi au mai fost ocupate circa 50.000 de locuri în învățământul profesional. În 2019, s-au înscris la Bac: 116.316 candidați din promoția curentă. Dintre ei, au reușit să ia peste media 6, adică să promoveze examenul, 85.724 de elevi. Aceasta este rata de „eficienţă” a acestei generaţii: 37,27% - cea a absolvenților de BAC, raportată la numărul de “boboci” care pășeau cu încredere în curțile școlilor în anul 2007! Dincolo de raportările triumfaliste ale Inspectoratelor Școlare, 62,7% dintre elevi, adică 3 din 5 copii care au început școala acum 12 ani, nu au ajuns să o termine, sau nu și-au luat Bacalaureatul în sesiunea iulie 2019. Adică, statul român, prin intermediul politicilor celor 17 miniștri ai Educației și Învățământului și-a bătut joc “gratuit” (în realitate pe banii noștri) de 144.276 de copii și de părinții acestora. Ca să nu fie discuții, o infimă parte dintre acești copii “vor fi recuperați” în sesiunea de BAC de la anul.

Deocamdată, e frumos ca, la pomelnicul Învățământului românesc din acest an, să-i pomenim pe “Apostolii” Apocalipsei acestuia: Cristian Adomniței (PNL), Anton Anton (PNL); de patru ori în mandat de abrambureală pesedistă a Învăţământului românesc şi cu trei mandate numai în acaestă tristă perioadă, Ecaterina Andronescu, distrugătoarea Școlilor de Arte și Meserii în beneficiul amicilor săi, rectorii; interimarul Emil Boc (de amintit că nici în prim ministeriatul său Învăţământul nu a primit cei 6% legali din PIB); Daniel Funeriu (PDL), cel care promovează, prin asumarea răspunderii Guvernului în Parlament, actuala Lege a Educației și care introduce camere de luat vederi în sălile de clasă, la examenele naționale, spre disperarea asumată în declarații publice a Abramburicăi cum că a “distrus” viitorul copiilor aprigi mânuitori de copiuță; Cătălin Baba (PDL); plagiatorul pesedist Ioan Mang, care demisionează după o săptămână, în urma a numeroase acuzații de... plagiat; “Genunchele” pesedist Liviu Pop, fost președinte al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ Maramureș, care nu a avut altă preocupare ca ministru decât să reintroducă reținerea cotizațiilor sindicale direct prin statele de plată ale profesorilor membri de sindicat. Liviu Pop a fost complicele plagiatorului mitoman Victor Ponta, desființând Consiliul Național pentru Atestarea Diplomelor și Titlurilor Universitare, care anunțase plagiatul acestuia. În rest s-a remarcat prin a ne arăta că este semi-analfabet; din nou Ecaterina Andronescu, să continue abramburelile la Legea Educației; pesedistul Remus Pricopie, cel care are convingerea că Romulus și Remus au fost hrăniți la țâţa unei vulpi. Acesta vine la pachet cu Mihnea Costoiu – ministru delegat pentru Cercetare și Învățământ Superior. În mandatul acestora au loc cele mai ample distrugeri ale Legii Educației „Miclea-Funeriu” din 2011. Lor de datorăm imposibilitatea sancţionării sau demiterii profesorilor neperformanți; urmează omul lui Dan Voiculescu, Sorin Mihai Cîmpeanu. Acesta modifică Legea Educației astfel încât plagiatorii de doctorate să beneficieze de un fel de “amnistie”. Așa a încercat să “renunțe” la doctorat Prim Plagiatorul Mitoman Victor Ponta, dar nici un ministru nu a mai aprobat și metodologia care să operaționalizeze modificarea legislativă; Urmează “tehnocratițatul”Adrian Curaj, cel care a pus-o pe Abramburica în comisia aceea care verifica plagiatele şi rectorul Universității din București, Mircea Dumitru; apoi pesedistul Pavel Năstase, care s-a ocupat doar ca foștii directori, numiți politic, să poată fi numiți din nou pe funcții, cu mandat temporar; Revine în mandat “Genunchele” pesedist Liviu Marian Pop, cât să introducă manualele Editurii unice, care au fost atât de pline de greșeli, încât unele au fost reeditate; după el, pesedistul Valentin Popa a pus în practică planul de realizare a tuturor manualelor de Editura unică a statului, trecând peste deciziile nefavorabile date de Curtea Constituțională și în lipsa unei legislații care să îi permită acest monopol. Și, revine, ca o plagă, Ecaterina Andronescu, din 16 noiembrie 2018, până în prezent, să abramburească definitiv Educația și Învățământul Românei.

Să le mulțumim Abramburicăi și tuturor celorlalți miniștri incompetenți (se știu ei care) ai Educației și Învățământului pentru acest dezastru. Să se bucure că nu se mai pedepsește cum se pedepsea trădarea de Patrie!

Și, gata!

Adauga comentariu