Grupul Renault, creșteri pe toate segmentele. În Argeș, încă nu au autostrăzi pentru un export competitiv

În 2017, Groupe Renault a avut o creștere semnificativă pe toate palierele. Înmatriculările au avut o creștere de 8,5%, însumând 3,76 milioane de unități iar cifra de afaceri a Grupului progresează cu 14,7%  atingând 58 770 milioane de euro (+9,4%). În Argeș, grupul deține Uzina de la Mioveni, unul dintre cele mai importante segmente ale societății. Cu toate acestea, construirea mult așteptatei autostrăzi Pitești-Sibiu încă tergiversează.


Marja operațională a Grupului este de 3 854 milioane de euro, reprezentând 6,6% din cifra de afaceri. Excluzând AVTOVAZ, marja operațională are o evoluție de 15,8% și este de 3 799milioane de euro(6,8% din cifra de afaceri față de 6,4% în 2016). Rezultatul din exploatare al Grupului este de 3 806 milioane de euro (+15,9%), față de 3 283 milioane de euro în 2016
În 2017, rezultatul net este de 5 210 milioane de euro(+47,1%) ,față de 3 543 milioane de euro în 2016. Excluzând elementele non recurente menționate pentru Nissan, rezultatul net este de 4 189milioane de euro(+18,2%).


„2017 a fost un nou an record pentru Groupe Renault. Rezultatele comerciale și financiare sunt consecința strategiei pe care o urmăm deja de mai mulți ani și a eforturilor tuturor angajaților Grupului. Cu această performanță și prin implementarea noului plan strategic „Drive The Future”, suntem încrezători în capacitatea noastră de a răspunde provocărilor actuale și viitoare ale industriei auto”, a declarat Carlos Ghosn, Președinte-Director General al Renault.


Free cash-flow-ul operațional aferent activității Auto (inclusiv AVTOVAZ) este pozitiv, de 945 milioane de euro, rezultat obținut după ce s-a luat în calcul variația fondului de rulment pozitivă, de 550 milioane de euro, și o evoluție a investițiilor de 359 milioane de euro.

La 31 decembrie 2017, stocurile totale (inclusiv cele din rețeaua agenților independenți) reprezintă 57 de zile de vânzare, față de 59 de zile la sfârșitul lui decembrie 2016.

                      Noul Duster, un produs sută la sută românesc. Și construirea autostrăzii Pitești-Sibiu, de asmenea...


La sfârșitul anului 2017, la Mioveni a fost lansat noul model Duster. Yves Caracatzanis, director Grupul Renault declara referitor la acest produs:  “Maşina are doar fabricaţie românească şi tot ansamblul de meserii ale grupului Renault se regăsesc aici. Toţi au contribuit şi toţi trebuie să fie mândri de acest produs, deci rezultatul este al tuturor.”


Tot directorul francez atrăgea atenția asupra importanței construirii autostrăzii Pitești-Sibiu, tronson promis de toate guvernele și rămas încă suspendat: „Spun şi acum ceea ce spun de fiecare dată, autostrada Piteşti-Sibiu nu se va construi pentru Dacia, ci pentru toată România. E limpede că dacă va exista, numărul camionelor cu produse Dacia care va tranzita această rută, va creşte, dar şi al investitorilor care vor fi şi mai atraşi de România, dacă aceasta va dispune de o infrastructură competitivă. In acest moment avem una dintre cele mai bune reţele de internet din lume, deci se poate!”


Și în 2016,vânzările de autoturisme noi Dacia la nivel mondial au crescut cu 6,1%, înregistrându-se un nivel record de 542.542 de unităţi, de la 511.501 unităţi în 2015. În acest fel, vânzările totale ale Dacia au avansat cu 6% în 2016, de la 550.939 de vehicule în urmă cu un an la 584.219 unităţi în 2016.În Europa, vânzările de vehicule ale mărcii Dacia au urcat cu 10,8%, la un nivel record de 415.010 vehicule.

 

Adauga comentariu