Sistemul informatic al CNAS, din nou cu probleme. Ce se întâmplă cu pacienții din Argeș

Sistemul IT al Caselor de Asigurări de Sănătate are din nou probleme. CNAS a transmis un comunicat de presă în care atrage atenția că acesta nu funcționează la parametrii normali, îngreunând activitatea personalului din cabinetele de familie și mărind timpul de așteptare al pacienților.

Biroul de presă al CAS Argeș a confirmat pentru Știri de Argeș că și la noi sunt probleme încă de la începutul lunii, “însă dacă se lucrează în off-line, niciun furnizor nu va rămâne fără plată.” În schimb pacienții trebuie să aștepte mai mult ca până acum. Să nu uităm că sunt oameni cu diferite probleme medicale, care pentru o rețetă vor trebui să aștepte suplimentar.

Comunicat de presă CNAS:

"Referitor la fluctuațiile apărute în funcţionarea sistemului informatic în ultimele zile, CNAS face următoarele precizări:
Pentru data de 3 mai a.c., în care PIAS a fost indisponibilă pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017. În acest sens, pentru raportarea, validarea şi decontarea serviciilor afectate de această indisponibilitate, a fost emis ordin al Președintelui CNAS (909/04.05.2018), conform prevederilor legale mai sus menționate.
Totodată, având în vedere că şi ulterior perioadei respective unele componente ale PIAS nu au funcţionat în parametri normali, la ora actuală la nivelul CNAS se ia în calcul ca pentru întreaga perioadă în care s-au înregistrat probleme în funcţionarea sistemului informatic transmiterea şi validarea serviciilor acordate de furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate să se facă în conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS.
În acest context, CNAS solicită furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora.
Circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea PIAS, imediat după încetarea unui contract de mentenanţă, vor fi clarificate cu aportul unor specialiști. Totodată, CNAS se preocupă de asigurarea mentenanţei acelor componente ale PIAS care în prezent nu mai sunt acoperite contractual, iar specialiştii IT din cadrul instituţiei depun toate eforturile în vederea soluţionării disfuncționalităților apărute, acestea putând fi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate la adresa de e-mail suport.siui@casan.ro.
CNAS reiterează, pe această cale, angajamentul său ferm de continuare a dezvoltării şi de perfecţionare a funcţionalităţii PIAS, ca instrument de raportare, validare şi control a serviciilor de sănătate decontate din fonduri publice, acesta fiind dealtfel unul din cele mai mari şi mai întrebuinţate sisteme informatice din România, cu peste 70.000 utilizatori si peste 700.000 de servicii medicale raportate şi validate zilnic, din care circa 200.000 sunt prescripţii medicale."

 

Adauga comentariu